Leveringsvoorwaarden

Afhalen bij en leveren door Aart Bouman BV

Afhalen

Bestellingen kunnen ook bij ons magazijn afgehaald worden. U ontvangt van ons bericht wanneer uw order compleet is en klaar ligt. Voor het ophalen gelden een aantal regels:

  • U dient zich eerst te melden aan de balie bij ons kantoor
  • Kinderen zijn niet toegestaan op ons terrein (buiten kantoor)
  • U zorgt zelf voor uw veiligheid en bescherming, door middel van handschoenen en stevige (veiligheids)schoenen.
  • U krijgt het glas onverpakt mee, tenzij u verpakking besteld en betaald heeft.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor een veilige manier van vervoer; wij verstrekken geen aanvullende materialen ter bescherming tijdens het vervoer; neemt u bijvoorbeeld een deken mee
  • Het risico van breuk en/of beschadiging is voor u na overdracht van het product
  • Onze medewerkers zijn niet bevoegd u te helpen de producten in uw vervoermiddel te plaatsen. In overleg kunnen ze helpen, maar het risico op beschadigingen is voor uzelf
  • Controleer voor u uw bestelling meeneemt of uw bestelling compleet en onbeschadigd is
  • Klachten over de kwaliteit of schade worden alleen in behandeling genomen indien ter plaatse gemeld
  • Bestellingen worden in ieder geval 6 weken voor u bewaard; na die 6 weken zijn we niet meer aansprakelijk voor schade of manco’s.

Onze openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag van 8.00 – 16.30 uur.

Pakketleveringen

We leveren indien mogelijk via reguliere pakketdiensten, zoals PostNL. Voorraadproducten die besteld zijn op werkdagen vóór 13 uur, worden dezelfde dag verzonden. De levertijd is afhankelijk van de drukte bij de pakketdienst, maar zal regulier de volgende dag zijn. U ontvangt van ons een track-and-trace-code waarmee u het pakket kunt volgen.

Controle

Na ontvangst van het pakket dient u de producten te controleren op onjuistheden of beschadigingen. Klachten kunnen binnen 24 uur na ontvangst gemeld te worden, met bijbehorende bewijsstukken zoals foto’s. Bewaart u al het materiaal uit het pakket tot wij de benodigde foto’s hebben.

Wanneer uw pakket bij een afhaalpunt bezorgd is, dient u deze op tijd af te halen. Reclamaties wegens breuk of schade tijdens transport dienen binnen 7 kalenderdagen nadat het pakket is afgeleverd ingediend te zijn bij de vervoerder.

Klachten na montage of gebruik worden alleen in behandeling genomen als het gebruik of de montage de klacht niet veroorzaakt kan hebben.

Als de klacht geaccepteerd wordt, worden de onjuiste of beschadigde producten kosteloos opnieuw geleverd. Gevolgschade als vertraging, (extra) arbeid of inzet van materieel etc. worden niet gecompenseerd.

Leveringen glasproducten - losse levering

Wij leveren in heel Nederland, uitgezonderd de Waddeneilanden. Om het transport zo efficiënt mogelijk in te richten werken we ook samen met transporteurs en wordt er volgens routedagen gereden. U ontvangt ruim op tijd de leverdag door en zo mogelijk de dag tevoren een tijdsindicatie.

De leveringen vinden plaats tussen 8.00 en 17.00 uur. Het afleveradres dient goed bereikbaar te zijn voor het glastransport en er moet zo dicht mogelijk bij de deur gelost kunnen worden.

De leveringen van handzame producten worden met glasbussen gedaan en er is één chauffeur beschikbaar per bus. De producten worden per stuk en handmatig naast de auto gelost. Naar ARBO-wetgeving mag een werknemer maximaal 25kg tillen. Bij zwaardere panelen dient er iemand aanwezig te zijn die de chauffeur kan helpen met lossen. Ook bij producten die langer dan 2 meter zijn vragen we u te helpen lossen. Dit kan tot maximaal 50 kg. Zwaardere producten worden niet met losse levering gedaan. Hierover wordt u tijdig op de hoogte gebracht.

De levering vindt plaats over de drempel van de eerste deur op de begane grond. Dit betekent bij appartementen dat het product in de centrale hal wordt achtergelaten. Wij brengen het glas ook niet in de lift.

U kunt geen oud glas mee retour geven.

Wanneer er niemand aanwezig is, lossen wij alleen met uw expliciete toestemming. U dient dan een plek aangewezen te zijn waar we het glas veilig achter kunnen laten. Glas wordt niet op de stoep gelost, dit in verband met kans op beschadigingen. U kunt een paar houten latjes klaarleggen of ander materiaal waar we het glas op kunnen achterlaten. Onze chauffeur maakt een foto hoe hij het achterlaat. We zijn niet aansprakelijk voor schade die nadien ontstaan is.

Controle

Na ontvangst van de levering dient u de producten te controleren op onjuistheden of beschadigingen. Klachten kunnen binnen 24 uur na ontvangst gemeld te worden, met bijbehorende bewijsstukken zoals foto’s. Gooi geen geclaimde producten weg zonder onze toestemming. Soms moeten de producten retour naar de fabriek om ze te laten beoordelen.

Klachten na montage of gebruik worden alleen in behandeling genomen als het gebruik of de montage de klacht niet veroorzaakt kan hebben.

Als de klacht geaccepteerd wordt, worden de onjuiste of beschadigde producten kosteloos opnieuw geleverd. Gevolgschade als vertraging, (extra) arbeid of inzet van materieel etc. worden niet gecompenseerd.

In sommige gevallen dienen de onjuiste of beschadigde producten retour gestuurd te worden. Hiervoor ontvangt u van ons dan de instructies.

Leveringen glasproducten - boklevering

Grote leveringen, of zware ruiten, worden met een glasbok geleverd. U ontvangt hier van ons bericht over.

Het afleveradres moet bereikbaar zijn met een grote vrachtwagen en er moet plek zijn waar we de glasbok achter kunnen en mogen laten. Is uw locatie niet bereikbaar met vrachtwagen, geeft u dan een ander afleveradres op waar de vrachtwagen wel kan komen.

Wanneer de glasbok niet gelost kan worden, om welke reden dan ook, worden er voor de tweede poging kosten in rekening gebracht.

Na levering heeft u 4 weken de tijd om het glas van de bok te halen. De bok blijft eigendom van de fabriek en u bent verantwoordelijk en aansprakelijk voor eventuele schade of vermissing. Na 4 weken wordt er huur doorberekend over de in gebruik zijnde bok.

Wanneer de bok leeg is, dient u dit zo snel mogelijk aan Aart Bouman door te geven met vermelding van boknummer en adres. Hierna zal de bok binnen 3 weken weer worden opgehaald. Tijdens de bouwvak of kerstsluiting kan die periode anders zijn.

Wanneer er een vergeefse ophaalpoging gedaan wordt, bij voorbeeld omdat het adres niet bereikbaar was of omdat er ander materiaal op staat, worden er kosten in rekening gebracht.

Controle

Na ontvangst van de levering dient u de producten te controleren op onjuistheden of beschadigingen. Klachten kunnen binnen 24 uur na ontvangst gemeld te worden, met bijbehorende bewijsstukken zoals foto’s. Gooi geen geclaimde producten weg zonder onze toestemming. Soms moeten de producten retour naar de fabriek om ze te laten beoordelen.

Klachten na montage of gebruik worden alleen in behandeling genomen als het gebruik of de montage de klacht niet veroorzaakt kan hebben.

Als de klacht geaccepteerd wordt, worden de onjuiste of beschadigde producten kosteloos opnieuw geleverd. Gevolgschade als vertraging, (extra) arbeid of inzet van materieel etc. worden niet gecompenseerd.

In sommige gevallen dienen de onjuiste of beschadigde producten retour gestuurd te worden. Hiervoor ontvangt u van ons dan de instructies.

Stel hier je vraag via WhatsApp